Een nieuwe avontuur

Even terugkomen op de vorige bijdrage alweer even geleden. Het leven zonder de Facebook app bevalt goed. Ik ben niet helemaal afgeschakeld hoor. Er staan te veel leuke mensen in mijn Facebook vriendenlijst. Af en toe check ik via een webbrowser nog even het laatste nieuws. En denk ook niet dat ik tijd over hou, want inmiddels zit ik op Instagram. Je moet als moeder toch een beetje bij blijven. (Smoesjes!)


Nu verder met het hier en nu. Sinds september ben ik begonnen aan de PABO. Als deeltijder kan ik in twee en een half jaar mijn opleiding tot basisschoolleerkracht afronden. Onze kinderen zijn gesetteld en worden steeds zelfstandiger dus toch wel tijd over. Na een jaar van denken en oriënteren kwam deze stap er uit en vielen alle puzzelstukjes op hun plek. Vandaar de titel ‘een nieuw avontuur’. Na de eerste schooldag hadden we een BBQ met mijn studievriendinnen. De eerste anekdotes wekken al enige hilariteit. Liedjes zingen bij muziekles en gymmen voor kleuters vind ik zelf ook grappig. (en ook nuttig en heel erg leuk) Deze vakken zijn een leuke afwisseling van de zwaardere vakken als Leerkracht en Nederlands. De quote: Geen feedback maar feedforward van één van de docenten leidt gelijk tot gelach. De vrijdagen op school geven genoeg food for thought en misschien dus ook voor een blog. Dus hierbij het beginnetje. Ik sta trouwens wel achter het principe feedforward. Het klinkt misschien als een kleffe aanpak voor het geven van kritiek, oude wijn in nieuwe zakken, maar ik snap m wel. Met kinderen ga je liever niet uitgebreid analyseren wat er niet goed ging en wat dat met je deed. Gewoon kijken hoe het de volgende keer beter kan. Enfin, na de eerste maand heb ik al heel wat termen geleerd: sommigen klef, sommigen om nog eens goed over na te denken. Genoeg inspiratie voor een blog met bespiegelingen onderweg naar t einddoel: juf Ruth.  Feedforward is welkom!

Als ik zo’n juf kan worden....! Every kid needs a champion  https://www.ted.com/talks/rita_pierson_every_kid_needs_a_champion

Reacties

Populaire posts