Een maand alweer?!

We zijn er al weer een maand terug. Tijd vliegt! Maar die conclusie heb ik al vaker moeten trekken op deze blog. En wederom is een maand nauwelijks in één stukje te vatten. Allereerst hebben we natuurlijk de draad van de dagelijkse dingen opgepakt. De eerste schooldagen waren even wennen maar de kinderen gaan weer fluitend naar school. En komen thuis vol met verhalen en playdates. Daarnaast hebben we nu op woensdagmiddag nu de Nederlandse school. Van kwart voor vier tot half zeven. En daar komt voor Suze nog een bult huiswerk bij. Ik vind het indrukwekkend. Ze gaat dit jaar verder met leren lezen en schrijven in twee talen. Haar fonetisch schrift in Engels en Nederlands is nu nog heel grappig maar daar moet dit jaar wel wat schot in komen.

Verder hebben we heel veel leuke dingen gedaan. Ik moest even mn facebook erbij pakken om te kijken wat we allemaal hebben gedaan. Met vrienden uit Nederland en uit de buurt afgesproken. Finale van de US Open live meegemaakt, appels geplukt, gewandeld, blaadjes zien vallen en vogels gespot. Pompoenen uitgehold, soep van gemaakt en taarten gebakken. Het weer is hier nog steeds fantastisch. Dit weekend was een mooi voorbeeld. Op zaterdag was er open dag bij de politie inclusief helikopter, brandweerwagen, politiehonden. Daarna hadden we een heerlijke middag met onze "ouwe" buren uit Huizen. Ontzettend gezellig en wat leuk om te laten zien hoe we het hier hebben. En dan op maandag Columbus day, met de jaarlijkse parade in ons dorp. Thema: Proud to live in Harrison. De ene helft loopt mee met de vereniging, school of sport club. De andere helft juicht de parade toe. En ik voel me inderdaad trots om t dorp waar we wonen. Kortom herfst in New York is prima. Als ik vrienden had in New York, dan wist ik het wel.... september of oktober!

Hieronder de foto's van een maand.

De komende twee weken staat een beetje in het teken van de Marathon die Bas op 2 november gaat lopen. Bas z'n ouders komen over om te helpen om hem aan te moedigen. Met alle trainingskilometers in z'n benen moet het goed gaan.

Reacties

Populaire posts