Hollen of stilstaan

Het is vrijdagavond en ik zit bij Starbucks op Broadway. Bas is bij de sportmasseuse die Bas en z'n knieën nog 1x onder handen neemt voor zondag. We gaan straks nog even koolhy's stapelen aka gezellig uit eten. Ik heb de ING NYC marathon app gedownload om Bas en Roel (trainingsmaatje Bas) te kunnen volgen. Samen met Boukje (vrouw van Roel) heb ik deze week drie plekken gekozen om aan te moedigen. Bas is loeidruk geweest op z'n werk en thuis stond de afgelopen week in het teken van Halloween, dus erg veel tijd om zenuwachtig te zijn hebben we niet gehad. Maar nu begint t wel te kriebelen. Samen met Bas z'n ouders en de kinderen gaan we met Aaf in de rugzak op pad. Weer lijkt goed te worden. Fris naar droog. Rugzakken met lunch en opgeladen metrokaarten, dan moet het aan de supporterskant goed gaan. Bas zorgt voor de rest.

Halloween
Gisteren was magisch. Vooral voor de kinderen. Wiebe is er al ruim een week mee bezig. Dat ie straks Superman is. Voor Suze knutsel ik een mooie indianenjurk. En voor Aafke vinden we bij de tweedehands kerkwinkel een berenoutfit voor 1 dollar. 
De grote vraag voor mij is "hoeveel snoep moet ik in huis hebben?" En "waar gaan we zelf langs de deuren?" S middags koop ik nog wat extra zakken met stickers en m&ms en op het schoolplein wordt vraag twee opgelost. Samen met een moeder van een klasgenootje lopen we een rondje in een wijk vlakbij. Bij het eerste huis pikken we nog een moeder en klasgenootje op. Het is gezellig druk op straat, we zitten dus zeker in een goede wijk. De kinderen inclusief Aafke zijn door het dolle. Je belt aan, je zegt "trick or treat" en je krijgt snoep, soms een hand vol. Leuker wordt t hier niet denk ik. Bij één van de rijkelijk versierde huizen wordt het Wiebe even te veel. Als ook nog een zombie de deur open doet, begint hij te huilen. Maar twee huizen later is hij gelukkig weer mijn stoere Superman. 
Bij ons is er niemand geweest dus we komen nu om in het snoepgoed. Dat ik mijn telefoon kwijt raak, en na een uur weer terug vind, daar hebben we het niet meer over. Eind goed al goed. Op naar de marathon!

Reacties

Populaire posts