Doe maar gewoon, we doen al gek genoeg

Soms heb je dat..., dat je de krant leest en dat je denkt dat er ook helemaal niets meer van deugt. Een beetje fatalistisch gedacht maar vandaag is zo'n dag.
Terwijl Suze vandaag sportdag heeft met als thema de Olympische Spelen inclusief fakkel en al, lees ik een column in de krant. Over dat de spelen niet meer leuk zijn. Een leger dat paraat staat om de boel te bewaken en hoe de spelen verpest worden door de commercie. Hoe een slager met 5 worsten in de vorm van de ringen voor het raam, gesommeerd werd om ze weg te halen. Merkenrecht of zo iets. Hoe t-shirts met ludieke teksten met verwijzingen naar Londen 2012 of sponsoren, niet meer mogen. Hoe alleen flesjes water van de firma Coca Cola de stadions in mogen en ik ben Coca Cola fan maar dit gaat ook mij iets te ver. Vooral in combinatie met de softe doelstellingen en slogans van het Olympisch Committee. " For the people", groen en milieuvriendelijk, etc. Ja, ja.
Verderop in dezelfde krant een stukje over een wielrenner die gepakt is in de Toer. Zijn prestaties zijn ook niet zo eerlijk als ze lijken. En een stukje over hoe een ruzie tussen diva's niet echt bestond, maar het wel lekker deed in de roddelbladen en programma's. En dan hebben we natuurlijk nog de vaste dagelijkse rubriek in mijn krant: Waar of onwaar, waarin uitspraken in de media op hun waarheid worden gecontroleerd. Dat is dus blijkbaar nodig, want veel dingen zijn niet wat ze lijken te zijn. Ons vertrouwen in banken en vertrouwen in het geld systeem staat op losse schroeven. En Albert Heijn vertelt ons steeds hoe ze de prijzen verlagen terwijl een pak Pampers inmiddels van 9,90 is gestegen tot 11,50. En ik ben fan van Albert Heijn. Of in facebooktermen "I like". Ik ben een sukkel.

Reacties

Populaire posts