Ik ga naar het buitenland en neem mee.....

Over een week komen mijn ouders weer naar Nederland, niets
bijzonders, dat doen ze wel vaker. Maar dit is de zomer"vakantie" en dus komen ze met de auto en die kan vol met Spaanse dingen. Want inmiddels hebben we een bijna vast lijstje aan leuke/lekkere dingen uit Spanje.
En toen ging ik nadenken over wat we "importeren" uit de verschillende landen en dat het misschien toch een beetje gek is. Vaak zijn het producten die hier ook te verkrijgen zijn, maar dan alleen net even iets anders. Al nieuwsgierig? Hier komen ze, onze buitenlandse boodschappenlijstjes.
Te beginnen met het gekste product uit Spanje. Baby billendoekjes. Maar echt... Ze zijn goedkoper, beter want er zit crème bij in en een fijn klepje als sluiting.

Ons Franse boodschappenlijst bestaat uit:
Mosterd, confit de canard in blik, cafe noir (lekkere koffie), iets uit de chocoladegang van de supermarkt, meestal pure chocolade met sinaasappel of framboos. Uit de serie Bonne Maman confiture, de vijgenjam. En we zijn al jaren opzoek naar de Ushuaia calme met palmgeur. Ze staan in alle supermarkten in allerlei versies maar deze staat er zelden tussen. En voor ons betekent deze geur: vakantie! 


En zelfs online bestel ik uit Engeland, via de site van Marks and Spencer. Omdat we niet zo vaak gaan. Vaak gaat het hier om kleding, en dat maakt het een beetje goed want ik mis de engelse supermarkt met Ribena, scotch eggs en een lekkere roomspray die naar roosjes ruikt.

En dan nog wat dingen uit de States..... vitamine tabletten, OPI nagellak, drinkbekers voor de kinderen en kleding van Gap of Old Navy. Gelukkig is de Skippy pindakaas al jaren in Nederland te verkrijgen. Leuke lapjes stof komen via een Amerikaanse webwinkel naar Nederland.
En ik zou Australië bijna vergeten. Het meeste van wat mijn zusje heen en weer vliegt, is gelukkig voor mijn moeder met pakjes browniemix. Voor mij gaat de cream de tartar en de antiklit voor Suze mee. Jaahaa, dat is hier ook te koop. Maar wij vinden dat leuk!
Zo voel ik me een wereldburger, met een permanent vakantiegevoel. Vanavond eten we fidua met Spaanse pasta met Spaanse saffraan. 


17 juli - Kijk! Met dank aan de half Engelse secretaresse van Bas hebben we weer Ribena, genoeg voor een hele zomer.

Reacties

Populaire posts