't kleine mormel

Zo'n hond houdt je wel bezig. In combinatie met onze dagelijkse routine en visite uit Nederland vliegen de dagen voorbij. Lucky woont alweer ruim 2 weken bij ons en is al aardig ingeburgerd.
Dag 1. Lucky bij Suze op schoot. Besnuffeld door Aafke. 
Ze kwam bij ons op zondag 5 mei in een vol huis. Mijn tante met drie zoons en een vriendinnetje logeerden een week bij ons. Maar voor Lucky maakte dat allemaal niets uit. Na twee rustige dagen werd ze steeds actiever. Ze is speels, gezellig en goed te trainen. Slapen in haar bench is geen enkel probleem. Ook niet overdag als ik weg wil om boodschappen te doen. Ze houd van voetballen en gaat graag achter de bezem aan. Zie je het voor je: Hollend met de bezem door de tuin en het beest er achter aan. Kunnen we allemaal wat energie kwijt ;-)


We zien haar bijna groeien. Ze staat steeds hoger op haar pootjes en we hebben al een aardige routine. Als we ons er samen aan houden dan is ze zindelijk. Maar het is nog een wankel evenwicht.En Aafke is de grootste fan maar ook een kleine plaaggeest. En voor Lucky is Aafke een gezellig rond waggelend speelmakkertje. Al met al genoeg leven in de brouwerij. 
De dierenarts heeft haar vanochtend trouwens ook goed gekeurd.
En nu wil de Amerikaanse commercie ons graag aan de honden-kleding, -shampoo, tandenspul hebben. En niet te vergeten de maandelijks grooming behandeling. Een soort manicure/pedicure en knipbehandeling in één. Tja, zoiets zoek ik ook nog. 


ps Misschien ten overvloede maar toch even toegelicht. Mijn blog is niet volledig. Het is geen verslag van dag tot dag. Zelfs hoogtepunten als het bezoek van de oom en tante van Bas of een schoolvoorstelling van Suze halen het soms niet. Omdat ik liever schrijf over één onderwerp of een gebeurtenis. Soms gaat de tijd te snel en kom ik niet aan alles toe en soms loopt mn hoofd over van ideeen zonder dat er iets leuks uit mijn vingers komt. Ik wil geen "en toen.... En toen.... en toen"-verhalen schrijven.  Maar we hebben het heel erg leuk gehad met alle gasten in de afgelopen maand.

Reacties

Populaire posts