Koninginnedag

Al meer dan een week probeer ik een stukje voor m'n blog te schrijven over de supermarkten en de eetgewoontes hier in Amerika maar ik krijg het niet helemaal lekker op papier. En ondertussen blijven allemaal leuke dingen tot nu toe onbenoemd. En dat is natuurlijk zonde en niet goed voor de geschiedschrijving. Het kan toch niet zo zijn dat één onderwerp de rest ophoudt, zeker niet met onze pup opkomst. Zij komt morgenochtend. Dus vanaf volgende week de eerste foto's en verhalen over Lucky.
Enfin, daarom dus nu dit stukje over de lente en over koninginnedag.

Koninginnedag in Westchester
Als we rondvragen begin april, horen we dat er ieder jaar een groot tuinfeest is bij een collega van Bas. Vrijmarkt, bitterballen alles erop en eraan. En wij zijn uitgenodigd! Het huis en de tuin zijn prachtig versierd, alles oranje. Ik ga schminken en gewapend met mijn kleurtjes en mijn kwasjes ga ik aan de slag. Van vier tot zes ben ik druk bezig. Spiderman, lionking, vlinders, van alles. Kortom ik ben al aardig geintegreerd onder de kinderen. Na de kipsate en de huzaren salade zwaaien we af, bij gebrek aan oppas, maar t feest gaat nog door tot in de kleine uurtjes. Dit alles was trouwens wel wat eerder dan in Nederland. Namelijk op zaterdag 27 april.


Op dinsdag zijn we te gast bij vrienden, thuis. Bas moet werken maar Suze mag van mij een ochtendje spijbelen. Om acht uur s ochtends zitten we daar klaar voor de inhuldiging in de Nieuwe Kerk. Door de whatsapp kan ik - bijna ouderwets - genieten van t commentaar van Anke in Utrecht, mijn ouders in Spanje en Chris in Australie. Lang leve de whatsapp. Via you tube en uitzending gemist kunnen we hier alles volgen maar wat had ik er graag bij willen zijn.
30 april 2013 



De lente
We hadden dit gebied alleen nog maar gezien met kale bomen, veel kale bomen en hier en daar eentje horizontaal door Sandy. In maart vroegen we ons af of het ooit nog goed zou komen. Half april kwam het antwoord. Het begon met de gele forsythia, gevolgd door de magnoliabomen en nu bloeit alles en lopen de bomen uit. Het weer is schitterend en de omgeving nog mooier. We ontdekken steeds nieuwe bloemen in onze tuin. Zo staat nu de azaleaheg aan de voorkant van ons huis op springen, dikke rode knoppen die ieder moment kunnen uitkomen. Als ik vrienden in New York had dan ging ik op bezoek in de periode eind april begin mei.


















Reacties

Populaire posts