Wandelen..... tegen borstkanker

Nu de sneeuw weg is ben ik aan het trainen. Niet voor de marathon zoals Bas de afgelopen twee jaar heeft gedaan maar voor een stoere wandel tweedaagse in New York City. Ik neem aan dat de meeste lezers het al hadden gelezen in een mailtje van mij of op mijn facebookpagina. Het gaat om 39,3 miles in twee dagen op 17 en 18 oktober van dit jaar.

Het voorjaar begint hier serieus te kriebelen en dus gaan we met ons team van nederlandse vriendinnen hier uit de buurt naar buiten. We hebben al drie rondjes in de omgeving met achter de rug. Tempo is ons belangrijkste doel. Uren wandelen door NY is best leuk maar we willen toch wel voor het donker binnen zijn. En we verheugen ons op de overnachting in het welness park waar masseurs op ons wachten en roze tentjes klaar staan. Gelukkig hebben we nog even. Ondertussen heb ik een personal trainer ben ik tenminste 1x in de week bij de YMCA aan het zweten.

Ik moet nog steeds wennen aan het actief geld werven voor mijn doel. Maar ik heb ook gemerkt dat het meer is dan alleen maar geld. Ik ben even stil als een vriendin als eerste geld overmaakt, nog voordat ik de link had rond gestuurd. En een van onze teamleden kreeg deze week van een Amerikaanse kennis een cheque van 1000,- dollar. Omdat deze dame recent een schoonzusje had verloren aan borstkanker. Al die steun en enthousiaste reacties maken het lopen wel heel erg speciaal. Iedere donatie, hoe klein ook is een enorme steun in de rug en een stok achter de deur.

Hier in Amerika hebben ze de leus: " The walk to end breastcancer" En daar heb ik als nuchtere Nederlander dan weer moeite mee. Ik geloof niet dat de 39 mile echt borstkanker gaat verslaan maar.... er komt wel een heel groot bedrag beschikbaar van alle deelnemers van alle plekken waar deze loop plaats vind. En dat is toch meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Dat is een emmer!
En dat jaar naar jaar, emmer naar emmer.
















Hier mijn persoonlijke pagina met ook korte updates.... een soort wandelblog.
http://info.avonfoundation.org/site/TR/Walk/NewYork?px=7752120&pg=personal&fr_id=2406


Reacties

Populaire posts