shoppen

Op maandag is het dan echt hoog tijd om te shoppen. We waren al een keer door het dorp Auray gereden en dat zag er gezellig uit. Eenmaal aangekomen blijkt het een drama om te parkeren want… er is markt en niet een kleintje ook! We hadden helemaal niet meer in boekjes en folders gekeken dus oprecht een verrassing. Bas gooit mij en Suze er uit en gaat met de andere twee opzoek naar iets: Of een supermarkt of koffie of een plek om te parkeren.

Suze en ik vergapen ons aan de markt. Het is zo’n perfecte Franse markt met rieten tassen, zonnehoeden afgewisseld met groente en fruit, lokale worstjes en olijven. We lopen langs een winkel: du Pareil au meme. Een kinderwinkel waar ik vaak leuke dingen scoorde toen ze kleiner waren. De leukste badpakjes en rompers kwamen hier vandaag. Nu hing er een top-pyjama voor Aafke in de uitverkoop. Samen met een t-shirt en een vest liep ik happy de deur uit. Op de markt heb ik de verleidingen redelijk goed kunnen weerstaan. En toen Bas appte dat hij een plekje had gevonden voor de auto maar nergens op een terrasje mocht gaan zit voor enkel iets te drinken was het tijd Auray gedag te zeggen. 

Even langs de supermarkt voor de boodschappen en terug naar zwembad en campingvrienden. Iedere avond verzamelen ze zich rondom het panna veldje en dan worden er team gemaakt en potjes gevoetbald. En daarna chillen! Het is nog om uitdaging om Aafke los te weken van de gezelligheid want die heeft aan het eind van de dag wel echt haar slaap nodig.



Reacties

Populaire posts