Forest Gump & Paula Deen

Ik zit op t balkonnetje van onze hotelkamer met uitzicht over zee. Het zwembad tussen het hotel en de zee verandert steeds van kleur. Er waait een warme wind en het heeft net even geonweerd en geregend. Nu een lekker koud colaatje en dan begin ik bij het begin.

Dag 6:
Vertrek: Mount Pleasant, South Carolina, 9.50
Aankomst: Daytona Beach, Florida, 19.30
straten van Amerika: South Carolina, Georgia & Florida

Het uitslapen gaat steeds beter. Als je ze maar laat genoeg in bed stopt. Gelukkig ook weer niet te lang. We hebben een lange reisdag voor de boeg en we willen Savannah bekijken, dus vertrekken we op tijd.
Het eerste deel verloopt rustig. De meeste passagiers in de Benz doen een tukje. Gelukkig heeft Bas nooit last van slaap en brengt hij ons weer veilig op de plaats van bestemming. Om twaalf uur parkeren we onze auto in Savannah. Waarom ze dit "Southern" noemen snapte ik niet helemaal want voor mijn gevoel zijn we nog niet op z'n zuidelijkst. maar als ik op de kaart kijk, zie dat we toch al redelijk onderin Amerika zitten. En alles is zoals je in films ziet, de huizen, het eten en het accent van de mensen die je tegenkomt. Volgens Bas lijkt het een beetje op New Orleans. Aan de Savannah River eten we onze lekkerste lunch tot nu toe bij the shrimp factory. We hebben onszelf drie uur de tijd gegeven om deze oude stad te bekijken. De trolleybustour lijkt een mooie optie, zeker op het heetst van de dag. We mogen op en afstappen wanneer we willen. Drie chauffeurs vertellen ons in negentig minuten alles over deze mooie stad. Beroemd om zijn historie, de film Forest Gump (we hebben het parkje en het bankje gezien waar hij de chocolaatjes eet) en Paula Deen (bekende tvkok) Bij Byrds cookies kopen we ... koekjes en bij een souvenierswinkeltje een kookboek met de bekendste gerechten van deze streek geschreven door... Paula Deen. Conclusie, 3 uur is te kort voor deze mooie stad. Ik had wel wat meer willen rondlopen, eten en winkelen en wat van die mooie oude huizen willen bekijken. En misschien is de lente of de herfst een iets beter jaargetijde voor deze stad.

Het benauwde weer resulteert in een onweersbui als we weer in de auto zitten. Ook het tweede deel van de reis verloopt soepel met een filmpje voor de kinders. Rond zeven uur rijden we Daytona in. Bij binnenkomst oogt het vervallen en arm maar dan komen we bij t stuk met de hotels en de boulevard. En een kamer zo pal aan het strand, dat is toch vakantie optima forma. Wiebe kon het zwembad bijna niet weerstaan. Bij het avondeten zit hij met z'n hand voor z'n ogen. Morgen mag het, de hele dag, zee of zwembad. En dan hebben we hopelijk nog wat tijd over om de mooie stukjes van deze stad op te zoeken.

PS. hondje Waf is weer terecht. Zat in haar luchtbedden opgerold en die was gisteren niet nodig in het hotel. Vandaag wel, dus daar was ie weer. Aafke blij.