Wiebe's feest


Er gebeurt zo veel. Best een beetje overweldigend. Ik moet even op de kalender kijken wat er allemaal is gebeurt tussen de vorige update en deze.
We beginnen gewoon bij het einde van de vorige keer. We hebben de container uitgezwaaid en er daalt voor even een rust over ons huis. De hele onderneming is nu sterk vereenvoudigd. Voor alle spullen die er nu nog staan zijn er een beperkt aantal opties: opslag in Hengelo, in de koffer mee naar Amerika of grof vuil. En dan hebben we natuurlijk nog wat geleende spulletjes en wat dingen voor marktplaats. Hoe dan ook, voor ons overzichtelijk. Het kamperen in eigen huis heeft nog een bijkomend effect: het versterkt het gevoel dat het nu toch echt gaat gebeuren. Ook voor Suze is dat merkbaar. Ik wou dat ik af en toe in haar krullenbol kon kijken. Wiebe niet, die is alleen nog maar in de ban van zijn verjaardag.
En met zijn verjaardag komt ook de volgende fase van afscheid nemen. Dat doen we met een groot deel van onze vrienden op Wiebe's verjaardag, op zondag. Een Amerikaans feestpakket fleurt de lege kamer nog enigszins op. En de rest wordt opgefleurd door lieve vrienden.Wiebe wordt verwend en de kinderen nemen bezit van het huis en genieten buiten van de laatste witte winterdag. En wij kletsen bij en nemen afscheid. Gek hoor.


Voor de andere vrienden en vriendinnen staan er de komende dagen allerlei afspraken op de kalender. Met mijn studievriendinnen, met collega's en buren, familie etentjes, logeerpartijtjes etc.

En dan op dinsdag belt mijn zusje op, ze is net terug uit Australie. Van haar hoor ik dat de koningin om zeven uur op televisie komt. Dat kan maar één ding betekenen. Een troonswisseling. De koningin houdt een korte, mooie toespraak. Op 30 april gaat het gebeuren. Een koninklijke mijlpaal. Historisch moment. En ik ga m missen. Daar baal ik van, want zeker weten dat ik in Amsterdam was geweest met een vlaggetje of zo iets. We hebben een deadline in Amerika, snel regelen dat we dit hoe dan ook live op de televisie kunnen zien en dan maar hopen dat er genoeg Nederlanders in de buurt wonen voor een mooi feestje.


Ondertussen is Bas deze hele week in New York. Hij tekent het huurcontract en maakt zich druk om de auto die we straks nodig hebben. En dan tot slot komt ook de reisbevestiging.  En dat voelt ook weer als een mijlpaal:
Woensdag 20 februari, vlucht KL 643 om 17.50  
van Schiphol naar JFK
Voor het eerst een enkele reis.

Reacties

Populaire posts