Mei

Al weer een maand voorbij. Een maand met logees, een nieuw gezinslid op vier pootjes en met als hoogtepunt een weekje met mijn zus: Een picknick in Central Park, dagje Manhattan, maar ook gezellig geknutseld.
Gasten krijgen cheese cake en donuts
Doe wat zusjes doen: tutten. Niet zelf maar bij de salon.
Wat zusjes nog meer doen? Knutselen
Een week later vliegt Bas naar Londen voor de Champions League finale en heb ik hier een gezellig weekend met Bianc, die via de Empire State terug vliegt naar NL. Heerlijk bijgekletst en genoten van de Black and Blue burger bij Buffalo Wings en de film "The Great Gatsby". 

Het weer in deze maand was up and down. Warm weer wordt afgewisseld door flink wat regen. Maar meer dan ooit gaat hier het spreekwoord op: "na regen komt zonneschijn". We eindigen met een heuze Amerikaanse heatwave. Dat wil zeggen temperaturen buiten waarbij we binnen de airco aanhebben. 
Wiebe heeft in deze maand z'n eerste verjaardagsfeest bij zn nieuwe grote vriend Faas. Hij heeft het erg naar zin op z'n  preschool. Sinds deze week is hij officieel klaar met school. Ruim drie weken voordat Suze vakantie, maar dat wordt handig opgelost met een summercamp voor de preschoolers. 
Wiebe oefent zn kusjes op Lucky
Suze schrijft briefjes
En Bas barbecuet
Suze heeft soms wat meer moeite met naar school gaan. Hoe meer ze leert en hoe beter haar Engels wordt, hoe meer ze zich realiseert wat ze niet weet en kan. En af en toe leiden communicatieve misverstanden tot teleurstellingen. Ondertussen heeft ze wel wekelijks playdates. En met sommige buitenlandse moeders van haar klasgenootjes drink ik een bakje koffie en zo leer ik steeds meer mensen kennen en wordt het wachten bij school ook een stuk gezelliger. 

Reacties

  1. Knutselen, tutten, hier en daar voor mij een dutje, veel geld uitgeven in new york en natuurlijk de mall, "ik zie ik zie wat jij niet ziet" spelen met wiebe, lucky aan de lijn uitlaten, uiteten bij een echte Amerikaanse mexicaan, het was heerlijk! Thank you guys!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts