Archief zomer 2011


Eerdere blogposts van mijn oude blog... ZOMER 2011

JUFFIE ONGEDULD

gepubliceerd op 08 juli 2011

Nog ruim een week... tot de uitgerekende datum. Maar net als de vorige twee keer ben ik er al helemaal klaar voor. De opmerkingen over mijn buik zijn niet te vermijden. "Dat duurt niet lang meer" (nee, ik hoop inderdaad van niet) "weet je zeker dat het er eentje is?" (zou het tegenwoordig nog kunnen...? onverwachts een tweeling krijgen?!") En tot slot de opmerking: "trek je het nog een beetje?" (wat zal ik zeggen... heb ik keuze?!) Inmiddels ben ik ook mijn stem kwijt. Klinkt ook erg zielig. Dus nog meer medelijblikken. 
Meestal kan ik heel goed tegen dit soort goed bedoelde belangstelling maar ik ben er nu wel wat gevoelig voor. Fysiek is het allemaal iets zwaarder. Heb ik ook al eerder gemeld. In de laatste fase betekent dat vaak naar het toilet (vooral 's nachts), dikke enkels, maagzuur, harde buiken etc. Allemaal niet heel erg maar bij elkaar voelt mijn lijf onrustig en mijn hoofd idem.  Gelukkig zijn mijn ouders in Nederland en hielpen ze mij afgelopen woensdag door de dag heen. Ook vandaag heb ik weer een relaxed dagje. Wiebe is een dagje naar Oldenzaal en Suze op school. Ik laat alle kleine klusjes liggen en zit lekker te knutselen achter de naaimachine.
En de kalender voor de komende dagen is redelijk leeg. Zondag naar Friesland om Christel en Jolmer met kinderen te zien. En natuurlijk ons neefje Hugo die we alleen nog maar kennen van foto's. Hoog tijd om even te knuffelen. Zou het er van komen....? Je hoort of leest het vanzelf.

DE LAATSTE LOOTJES

gepubliceerd op 11 juni 2011

Dat duurt niet lang meer..?! De meeste gehoorde opmerking van de afgelopen weken in winkels en op het schoolplein. En het gaat inderdaad ontzettend snel. Vandaag over 5 weken is de uitgerekende datum. De weken vliegen voorbij en ik kan echt merken dat de laatste fase is aangebroken. Ik slaap onrustig en ook de maagtabletten zijn nodig. Twee weken geleden moest op stel en sprong de babykamer klaar. Het wiegje hangt weer en de eerste kleertjes liggen klaar. Vorige week heb ik een nieuwe luiertas gekregen: Na uitgebreid vooronderzoek is de oude Kipling tas afgedankt voor een nieuwe merk. Vooraf wilde ik graag een hippe fleurige tas maar het is een grijze saaie met honderd vakjes geworden. Beetje pimpen dan maar.
Sinds de vorige blog zijn we met de Buhks naar Spanje geweest. Na Lanzarote nu zonder kinderen op pad. Ook wel lekker. Alles was trouwens lekker. Het was een heerlijk culinair weekend. We shoppen en eten tapas in Malaga. We koken met de mooiste ingredienten van de vers markt. Even een lijstje. Surf en Turf, tonijn, scheermesjes, toetje met mangomousse en aardbeiengelei, rolletjes courgette met garnaal en croquetas de jamon. En dan hebben we nog een dag over om naar Ronda te gaan met daar een lekkere lunch. Thuis in Alhaurin heeft mijn vader dan ´s avonds nog wat lekkere tapas klaar staan. Wederom lekker. Zondag vertrekken Niels, Eveline, Gerrit en Simone. Wij hebben nog een lekkere avond voor de boeg voordat we terug gaan naar Nederland. We mogen met mijn ouders mee naar Santa Fe  om hun feestdiner voor 16 juni voor te proeven. En ook dit was geen straf. Het is heerlijk van de eerste amuse tot het laatste stukje desert. Het is trouwens de dag dat FcTwente verliest van Ajax die daardoor kampioen worden. Auw! Helemaal als we ontdekken dat de kok van de avond in opperbestestemming is omdat zn kluppie heeft gewonnen.
Het is onze laaste mini vakantie voor de komst van de baby. Dit pinksterweekend staat het bekende cabrio kampeer weekend gepland, maar ik sla over. Bij de vorige twee ben ik nog stoer in een tent gekropen maar dat zie ik me nu niet meer doen voor mn lol. Gelukkig heb ik een waardige vervangster. Suze mag mee. Sinds Buster weer op de oprit staat is ze in de ban van het kampeerweekend.
Even weer een kinderupdate. Suze gaat lekker, maar het is Wiebe die echt de grote stappen maakt. Hij begint steeds beter te kletsen. `Papa maken` is een favoriete zinnetje voor alles dat kapot is. Hij weet feiloos op welk moment `Ja mama´ gepast is. Met de nadruk op mama. ´Mamma helpen´ als iets niet lukt. En ga zo maar door, meestal twee woorden maar soms ook drie of vier. `Ikke trouwen mama´ is ook een leuke. Maar z´n meest gebruikte woorden zijn `Ikke ook!!´ Hij wil de boot niet missen. Gaan we boodschappen doen.. ´ikke ook´, commando in bad ´ikke ook´. Bij alles, bedenk het maar. En dat is vooral dit weekend natuurlijk lastig. Bas en Suze gaan kamperen... ikke ook! Nee, jochie jij niet, wij gaan samen boodschapjes doen. En slapen in mama´s bed. Het is wel lief om te zien hoe hij Suze echt mist. Uit de telefoontjes van Bas blijkt dat dat omgekeerd niet op gaat. Suze heeft de grootste pret met Lisanne en Marenthe. Ook leuk om te zien hoe leuk zij het met elkaar hebben.
En zo gaan we verder met de laatste lootjes. In een rustig tempootje doen we leuke dingen en houden de boel een beetje draaiend. Eten op tafel, wasje draaien en af en toe nog iets voor de HSV doen. Klusjes om mijn lijstje zijn een schilderij voor de babykamer, adressenbestand geboortekaartjes en nog wat naaidingen. O, ja en een huis verkopen, dat zou mooi zijn.   

Lanzarote en ander vers nieuws

We zijn al weer even terug van onze vakantie op Lanzarote. Kor en Jeanette zijn dit jaar 40 jaar getrouwd en trakteerden. Dat is nog eens iets anders dan een stukje taart bij de koffie. Een hele week met z’n allen op Lanzarote all inclusive! Het was leuk, lekker en gezellig. We hebben ons vermaakt aan het zwembad en het strand en zijn er twee dagen op uit getrokken om het eiland te bekijken. Ook voor de kinderen was het een heerlijke vakantie. Suze was niet uit het zwembad (45 cm diep) weg te slaan en Wiebe spoot iedereen nat met mijn zwembadspuit. En nu hebben we de foto’s (heel veel) om na te genieten.







De zwangerschap so far
Het gaat weer goed! We zitten alweer op de 30 weken en ik heb last van de nestkriebels. Dus dit weekend het stapelbed voor Suze en Wiebe via Marktplaats (wat een uitvinding) gekocht, opgehaald en in elkaar gezet. Met dank aan Bas die dit natuurlijk allemaal heeft gedaan. Ik kom niet verder dan het bed met een doekje afnemen. Want met de dikke buik lukt bukken en tillen steeds minder goed. De kinderen weten het ook al. Mijn schoot is te klein om op te zitten en oprapen van de grond moet je zelf doen.
De zwangerschapskwaaltjes zijn er natuurlijk wel en het lijkt iets meer dan de vorige twee keren. Maar dat is natuurlijk ook niet zo heel verwonderlijk. Iets ouder en twee rondlopende kinderen zijn toch een extra moeilijkheidsfactor. ;-)

Het kindje is erg bewegelijk. Meer dan Wiebe en ik denk zelfs iets meer dan Suze. Maar in hoeverre ik het me nog goed herinner... daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. Enfin, deze kan goed koppeltje rollen en ook voel ik flinke rek en strekoefeningen. Hmm de inbakerdoek ligt klaar, just in case......
Ondertussen probeer ik nog wat dingen in elkaar te knutselen op de naaimachine. Een kussentje in de juiste kleuren /een nestje/een handig verschoningsmatje en een etuitje voor luiers, maar volgens mij gaat het niet op tijd klaar komen. Zelfs als niet werkende kom ik nog tijd te kort. Of ik wil weer eens te veel, dat zal het zijn.

Ander vers nieuws in de categorie leuke dingen doen...
Dat was natuurlijk bij Anke voor de tv om het huwelijk van William en Kate te kijken. Suze mocht spelen en eten bij een vriendinnetje en Wiebe ging mee. En werd ziek onderweg. Twee keer spugen en flink wat luiers. Dat doet ie anders nooit! Bas natuurlijk niet blij met een stinkende lease auto. Gelukkig nog ruim op tijd bij Anke die had gezorgd voor een lekkere high tea en schone luiers en rompertjes. Het huwelijk.... mooi, lekker engels en wat een mooie jurk!
Nog een leuk dagje in hetzelfde weekend. Tutten met de tcw vriendinnetjes. Dit keer niet in Putten of Bussloo maar nu een keer bij de Veluwse bron. Ook erg lekker en gezellig bijgekletst. Dit is toch de ultieme verwennerij: massage, bubbelbaden, lekker eten en een gezichtsbehandeling terwijl manlief zich thuis vermaakt met de kinderen.

En dan nog even FC Twente
Het borrelt weer in Twente. Gisteren wonnen we de Cup en zondag is de beslissing in het kampioenschap. In een rechtstreeks duel tegen weer Ajax wordt de winnaar bekend. Iedereen in Twente leeft mee, het is stil op straat, we zijn weer trots op onze ploeg en wat zou het toch gaaf zijn als we dit jaar de dubbel pakken.

Reacties

Populaire posts