1000 kleine dingen die zweven door mijn hoofd...*

* variatie op het liedje "ik heb je lief" van Paul de Leeuw die last had van 1000 vlinders die zoet zweven in z'n buik.

Deze week is de week van de leuke dingen. Op zaterdagochtend heel vroeg komt Bas thuis na een weekje NY en dat is al een feestje op zich.
Want ik heb last van de 1000 dingen die zweven door mijn hoofd. Het zijn duizend vragen over ons leven in NY. Geen grote vragen en ook niet heel belangrijk maar ik probeer me voor te stellen hoe het straks daar zal gaan. Bij voorkeur om 04.00 als het heel stil is in huis. Voorbeeldje? Hoe snel en waar moeten wij een Amerikaans rijbewijs halen?! En in de tussentijd wel of niet een internationaal rijbewijs? Als we daar een hond kopen hoe weet je dan dat ie van een goed nest komt? Zou je ook hondenbelasting daar moeten betalen? Hoe snel willen we Wiebe op zwemles hebben en hoe werkt dat daar? En zo kan ik nog wel even door gaan. Snap je het een beetje? Zinloze vragen en t enige antwoord is gaan en het meemaken. En dan komt t natuurlijk vanzelf goed. En het komt ook goed als Bas thuis is. Dan is t een stuk rustiger in mijn hoofd.

Enfin, deze week verdient een verslag van dag tot dag.
Dat begint dus met de zaterdag dat Bas een uur vroeger dan verwacht landt op Schiphol. Die middag rijden we naar Hengelo en later door naar Oldenzaal. Suze logeert bij haar vorige buurmeisje in Huizen. We droppen de andere twee bij Hans & Riet in Hengelo. Met Riet nog even langs de stoffenwinkel voor de laatste lapjes die mee "moeten". En dan vertrekken wij naar Oldenzaal voor een etentje met Kor, Jeanette, Pim, Wendy en Johan bij Pan. Voor de derde keer, dus min of meer een traditie. En het is weer lekker en vooral heel gezellig. We drinken nog een borreltje in Hengelo en rijden met Aafke en Wiebe weer op hoes an. En toch klopt er iets niet aan deze zin ;-) En wie het weet mag het zeggen.

Zondag is een lekkere koeterwaaldag. Suze komt thuis na een hele gezellige logeerpartij. 's Avonds gaan Bas en ik eten bij Anke & Ayso in Utrecht. Het blijkt een memorabele avond te worden met goed nieuws en praktische plannen. En we eten heerlijk!

Op maandagavond ga ik 's avonds met Mieke en Anke eten. Al een tijdje staat Villa Augustus op ons lijstje maar Dordrecht lijkt ver weg. Toch liever iets in de buurt van Utrecht... Maar waarom toch niet gewoon doen wat we ons bij het vorige etentje hadden voorgenomen? Ik pik Anke op en we rijden gewoon naar Dordrecht. Nog even en we zijn Amerikaanse afstanden gewend en dan lachen we om Huizen-Dordrecht en dat doen we nu dus ook maar. En ik ben verliefd op Villa Augustus, want ik houd van leuke vormgeving en concepten. En dat is dit. Wat we niet kunnen zien omdat het koud en donker is, is de mooie tuin die erbij hoort. Maar ik geniet van het winkeltje, de menukaart en de inrichting. Het is van dezelfde hand als hotel New York in Rotterdam. Het eten is lekker. Enfin, jullie moeten echt allemaal een keer gaan kijken! Dordrecht schijnt ook leuk te zijn, dus maak er een dagje uit van. Je schijnt er ook goed te kunnen high tea'n.

Dinsdag is een relatief rustige dag. Ik drink 's ochtends koffie in Soest bij mijn oom en tante. Wiebe en Aafke worden in de watten gelegd en ik trouwens ook. Gezellig bijgepraat en uitgezwaaid. 
Het is trouwens rot weer. Regen, natte sneeuw en hagel wisselen elkaar af. Geen klap an.

Woensdag is de dag van Wiebe's verjaardagsfeest met z'n twee grootste vrienden uit Huizen. We vieren het met poffertjes en een middag spelen in Loosdrecht in een overdekt speelparadijs. De jongens hebben de middag van hun leven. Wiebe heeft na een uur z'n haar nat op z'n kop. En op de terugweg vallen er twee van de drie in slaap. En nummer drie vindt dat maar heel erg raar. Anke heeft ondertussen thuis met Suze oatmeal cookies gemaakt. Want de basterdsuiker, chocolade drops en muesli moet nodig op. 
De foto is niet helemaal scherp. Stil staan zat er niet in.
Donderdag is de dag van het afscheid van de oude buren. En zo oud zijn ze nou ook niet. Het gaat om de buren ons vorige adres in Huizen. Nog steeds spelen Suze en Wiebe graag bij hun oude buurmeisje. En de buurjongen van schuinover is zwemlesgenootje. Als Wiebe m tegenkomt op het schoolplein van Suze dan begroeten ze elkaar of ze elkaar maanden hebben moeten missen. Met vreugdedansje en al.
Enfin, het afscheid van deze lieve mensen die hebben bijgedragen aan onze fijne tijd in Huizen, verdient een pannenkoek. Dus met z'n allen naar Dickens, pannenkoekenhuis in Huizen. Het is gezellig en we krijgen toepasselijke boeken als afscheidskado. En weer hebben we een gezellige avond, het gevoel is bittersweet. 
O ja en als we toch recensies geven op deze site... Dickens is best leuk. Tablets voor de kinderen etc. Maar t leukste pannenkoekenhuis in t Gooi is toch de Schmickel in Soest. Zand op de vloer en rode zakdoeken over de lampjes en lekkere pannenkoeken. Zo hoort het!

We naderen het einde van de week maar nog lang niet het einde aan deze "feest"week. Vrijdag is mijn dag. Ik ga met m'n vriendinnencluppie naar de sauna. Dat doen we jaarlijks en we hebben er al heel wat gezien. Deze keer is het de Zwaluwhoeve. En als ik dan toch nog een tip mag geven uit eigen ervaring en na uitgebreide evaluatie.... Bussloo is de beste. En voor veel bekende wellness locaties geldt dat het vrijdag en het weekend wel erg druk is. Straks nog één recensie en dan hebben we het wel weer gehad.
Waar het natuurlijk eigenlijk om gaat is dat we zo'n gezellige dag hadden met de meiden. Gekletst, genoten en gelachen. Naast de sauna heb ik een super lekkere massage geboekt en hoogtepunt was de dr. Fish beahndeling. Ooit van gehoord? Vissen die de dode huidcellen van je voeten of handen afhappen. Ik stond al met mijn vinger omhoog. Dat leek me wel wat. Heb nog wel wat eelt aan de onderkant van mijn voeten waar ik wel van af wil. Hmm. Het is een behandeling van 15 minuten en keurig op tijd melden Ester en ik ons en mogen we met onze voeten in een bak vol vissen. Als de guppen beginnen met knagen schiet ik in de lach, maar ik trek het niet hoor, dat gekriebel aan mijn tenen. Nog geen drie minuten houd ik t vol. Conclusie: Dr. Fish sucks!

Suze heeft  op vrijdag haar carnavalsfeestje op school. En alle verkleedkleren zitten in de container. We  scoren een cowboyhoed en zo vertrekt Suze als stoere cowgirl naar school.
En weer valt er veel winterse neerslag met dikke vlokken sneeuw. 

En zaterdag komt daar nog een schepje boven op. En dat resulteert in een mooie sneeuwpop. Met de cowboyhoed van gisteren. Wiebe gaat 's middags naar zijn een-na-laatste zwemles. Ik maak erwtensoep  in de slowcooker. (De erwten worden weer bruin maar t smaakt lekker) We kijken in de voorraadkast wat er allemaal op moet. Zo eten we tussen de middag boterham met hotdogs.

's Avonds is er weer afscheid voor ons. Met de Buhks gaan we nog een keer uit eten. Dat is trouwens een unicum. We hebben wel vaker in restaurants gezeten maar altijd in het buitenland. Parijs of Spanje. In Nederland wordt er altijd zelf gekookt. Eveline heeft een restaurantje in de Bilt geboekt. Restaurant Briq. En het eten is heerlijk. We zitten gezellig op een tussenetage en genieten van een ossenhaas die drie uur is gegaard op 48 graden. Een feestje. Kortom ook hier "moeten" m'n bloglezers die van lekker eten houden een keertje naar toe. Nu ook weer een mooi toepasselijk kado. Een fotoposter met foto's van alle buhksleden en memorabele  momenten en plekken. Binnenkort te bewonderen aan de muur in Harrison! Ook dit afscheid maakt weemoedig. 
De nacht is trouwens schitterend. We rijden naar huis door een maagdelijk witte wereld. 

En nu is het zondagavond. Ik zit op de bank en Bas is z'n spullen aan het pakken voor weer een weekje NY. Nu gaan er ook al wat extra dingen mee die Bas tot volgende week op z'n kantoor bewaart. Het is nog 10 nachtjes slapen.
Maar eerst nog even deze dag! Het begon zo lekker... ik hoor vaag een conversatie tussen Bas en Wiebe. "Nee, je mag nu niet naar mama, je mag haar niet wakker maken, ze mag vandaag uitslapen." Hmm ik draai me nog even om. En pas rond kwart over negen wordt ik wakker gemaakt. Het ontbijt staat klaar, gekookt eitje, sinaasappelsapje. Das een goed begin van de zondag.
's Middags hebben we afgesproken met vrienden bij het Muiderslot. In het kader van Wiebe's  fascinatie voor ridders een goede indoor activiteit. Nog steeds ligt er een dik pak sneeuw. En dat levert mooie plaatjes op. We duiken gelijk de Taveerne in voor iets warms en daar maken we een plan. Met twee kinderen in buggy/kinderwagen is er een plan  nodig. Want een Kasteel uit de Middeleeuwen heeft geen liften. Toch nog een recensie: Leuk opgezet voor kinderen. Waarschijnlijk nog leuker met mooi weer! 
Hadden we afgelopen week de week met de leuke dingen voor zover het afscheid leuk is... komt nu de week van inpakken en wegwezen. We hebben een exit strategie. Voor zondag hebben we een grote bus gehuurd en dan brengen we onze laatste spullen naar Hengelo, Friesland en een konijnenhok naar Houten en dan verblijven we de laatste dagen in een hotel hier in Huizen. Suze gaat zelfs tot en met de dag van ons vertrek naar school. Woensdagochtend neemt ze afscheid en aan het eind van de middag vliegen we weg met de grote blauwe vogel.

PS. nieuw op de site is het abonnement per mail. Je kan rechts in het menu je mailadres invullen en elke keer als ik er iets op zet, krijg je het in je mailbox. Dan hoef je dus niet steeds naar de site om te kijken of er al weer iets staat.

Reacties

  1. Grappig, voor jullie een week die in het teken van vertrek uit NL staat en voor ons terugkomst naar NL!! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts