Het einde is in zicht

De laatste update uit New York. Vanavond vertrekken we weer richting Nederland. Sinds de vorige blogpost zijn er twee dagen verstreken.
Op woensdag ga ik naar White Plains en drink ik koffie met een expat-echtgenote van een collega van Bas. Zij vertrekken binnenkort terug naar Nederland. Ze vertelt me veel over haar ervaringen. Hoe het met de kinderen op school gaat. De lunch, het huiswerk en de vakanties. Ze vertelt over de boodschappen, wat ze mist uit Nederland (roosvicee) en over allerlei andere praktische zaken. Heel hollands eten we tussen de middag een boterhammetje en daarna zet ze me af in white plains voor een afspraak met de school adviseur. Ook daar leer ik weer ontzettend veel. De verschillende scholen en het inentingsprogramma waaraan de kinderen moeten voldoen.
Al pratende worden de criteria voor het huis steeds duidelijker. De school moet goed zijn, de reisafstand moet te doen zijn, en het huis een beetje leuk/gezellig/praktisch en dat alles binnen budget.
In het begin was ik erg gebrand op Bas z'n reistijd, hoe sneller thuis, hoe beter. Maar die wens staat nu iets minder hoog op het wensenlijstje nu ik weet dat de beste scholen in Rye en Harrison zijn. En die extra vijf minuten maakt dan toch iets minder uit. Maar Bronxville en Pelham kunnen ook nog steeds. Enfin, het is nu weer de beurt aan onze makelaar om met deze informatie verder te zoeken.
Het was de bedoeling dat ik donderdag huizen zou gaan kijken en dat we vrijdag dan nog een keer samen zouden gaan. Maar die plannen zijn veranderd. Gisteren had ik onverwacht nog een dagje New York en vanmiddag gaan Bas en ik samen weer kijken naar wat mooie huizen. Als we weer mooie plaatjes hebben, dan zal ik ze posten. 

Uitzicht vanuit ons hotel. In de kersttijd staat er nu iedere avond in de lobby van het hotel een koor kerstliederen te zingen. Dat doen die Amerikanen goed.

Bas in de trein aan het bellen met Suze en Wiebe voor een update

Nieuwe ontdekking in New York is Grand Central Station. Natuurlijk straks belangrijk voor onze verbinding met Manhattan maar t is ook een mooi gebouw/gebied. Met een geweldige foodmarket. Waar dus ook een hele lekkere bakker zit en die heeft dus dit gingerbread huis gemaakt.

Niet te missen op loop afstand van ons hotel: Rockefeller Plaza met de studio's van CBS, de kerstboom en de ijsbaan. Altijd druk, altijd leuk!


Reacties

Populaire posts