New York - december - 2012

We zijn aangekomen in New York. Voor de derde keer zet ik mijn voet aan de grond op JFK airport. De eerste keer was met de marathon die Anke liep in 2007. Dat was de eerste ontmoeting en die was geweldig. Compleet met onze hele familie van over de wereld kwamen we samen. Dat bezoek staat nog in mijn geheugen gegrift. De tweede keer was dit jaar ergens in april. Het managementteam waar Bas in zit, vergadert één keer per jaar hier en wie van de partners zin hadden mochten mee op vliegpunten. Met twee andere dames heb ik een paar heerlijke dagen gehad. Veel geshopt, lekker gegeten en weer veel gezien. En toen kon ik nog niet bedenken dat ik er al zo snel weer zou zijn maar dit keer met een heel ander doel.....

Ons vertrek uit Nederland is voor ons doen chaotisch. Op zaterdag hebben we ons, inmiddels traditionele etentje met mijn familie. Op uitnodiging van mijn ouders eten we met z'n allen bij de Echoput, dat wil zeggen zonder kinderen maar met zussen en mannen. Het is een fijne middag en avond. Zo'n eentje om niet te vergeten.
Door de drukte Sinterklaas en alles wat bij onze plannen komt kijken merk ik aan mijn lichaam dat het meer impact heeft dan ik met mijn hoofd kan bedenken. Maar daar hebben ze op Schiphol de express Spa voor uitgevonden. Na een lekkere massage sta ik herboren op mijn voeten. Bij de KLM worden we vertroeteld en na twee films en een klein dutje landen we dus hier. Bij alles wat we nu doen, bedenken we ons hoe dat straks zal zijn als we voor het eerst met onze kinderen hier naartoe vliegen. Hoe zou dat gaan in het vliegtuig. De vlucht is natuurlijk wel iets langer dan naar Malaga. En bij de Douane... straks mogen we in een andere rij, niet die van visitors maar van permanent residents. Zou je dan ook vingerafdrukken moeten achterlaten?
En dan in de taxi naar ons hotel op 48th street, vlakbij Park Avenue, waar Bas straks werkt. In de regen rijden we richting Manhattan. Het blijft magisch om de skyline opeens weer te zien opdoemen. Het is avond en het is regenachtig maar de lichtjes zijn geweldig. New York is helemaal in kerstsfeer.
We zitten in  hetzelfde hotel als in april. Het voelt vertrouwd. Hier kennen we de weg. We lopen nog een rondje voordat we naar bed gaan. Even naar Rockefeller Center met z'n ijsbaan en de grote kerstboom. Schitterend! We duiken even een DuaneReade in. Dat is een grote drogist die je op bijna iedere hoek van de straat tegenkomt. Eigenlijk is het de buurtsuper van NewYork. Na drie keer voelt deze stad al heel erg vertrouwd. Ik zou wel even willen huppelen want ondanks mijn slaaptekort krijg ik energie van deze plek. Hier kan ik best wonen.

En nu is het hier half zeven. Ik heb een paar uur geslapen en ben nu klaar wakker. Maandag nog geen makelaars en bezoekjes. Het is shoppingtime. Later meer!


Reacties

Populaire posts