Miami

Onze eerste dag in Pompano Beach doen we rustig aan. We beginnen de dag met een plons in het zwembad. Wat Suze en Wiebe betreft kunnen we daar de hele dag wel blijven, maar Aafke begint in haar oogjes te wrijven. We bouwen een siesta momentje in ons dag programma. Suze en ik bezoeken een kleine verouderde kapper/nagelsalon voor een laagje nagellak. We zien hoe in korte tijd vier oudere dames geföhnd en gekapt worden. Ook wij gaan  tiptop de deur uit. Mijn tenen passen bij mijn nieuwe disneyslippers!
Rond twee uur rijden we dan naar Miami Beach met de beroemde Ocean Drive. Precies zoals op televisie en in de film. Parkeren lukt helaas niet dus we bewonderen de art deco gebouwen vanuit de auto. Kinderen zijn niet bijster onder de indruk trouwens. Ik wel! Bas is er al een paar keer geweest en loodst ons behendig door het verkeer. We parkeren iets verderop bij een bekende winkelstraat met ook nog eens veel leuke eettentjes. We scoren een leuke "Paradise" nummerplaat en voor alle kids iets bij Gap uit de nieuwe najaarscollectie.
En dan hebben we ook wel erge trek, want we hebben de lunch min of meer overgeslagen. We strijken neer bij een gezellig Cubaans eettentje. Met de lekkerste kip en mojito's. Het smaakt ons goed en de sfeer is gezellig. Nu wil ik wel op vakantie naar Cuba. Dat zetten we dan maar op de Bucketlist.
Langs de kustweg rijden we een eind omhoog naar ons hotel. Ik heb nog nooit zo veel grote resorts, hotels en appartementencomplexen achter elkaar langs de kust gezien. De ene nog hoger dan de ander. Trump heeft er meer dan vijf staan maar ook Fendi en Porsche zijn er aan het bouwen. Rond half negen zijn we weer terug in ons hotel. Bedtijd voor de koters en wij drinken nog een colaatje op ons balkonnetje met uitzicht over de zee.

En dan is het zondag, we zijn nu twee weken onderweg. Vandaag gaan we ons meest zuidelijke bestemming aantikken: Homestead in de Everglades.
We beginnen de dag met ons ontbijtje op het balkon want "breakfast was not included" en pakken onze spullen weer in. Bas is blij als hij alles weer in de auto heeft en met de video aan vertrekken we. Bij Fort Lauderdale komt Bas er achter dan hij vergeten is om uit te checken en ook de handdoekpasjes voor het zwembad nog in z'n broek heeft. Gelukkig vinden ze het bij het hotel niet zo erg en hoeven we niet terug. Ik vind dat dan weer leuk omdat zo iets mij eerder zou kunnen overkomen dan Bas. Ik blog het maar even ivm met Sinterklaasgedichten enzo.
En dan rijden we langs Miami naar de Everglades om daar de trip op een airboat te maken door het moeras. We belanden eerst nog langs de kant van de weg bij een tentje "Gator Grill" waar we alligator proeven en drinken uit een kokosnoot.
En dan is het tijd voor onze alligator ervaring. Eerst een demonstratie met alligators die op de farm gefokt zijn en daarna 25 minuten op een boot. Erg gaaf. Tot slot zien we nog hoe de grote alligators op de farm gevoerd worden. De kracht waarmee de kaken dicht klappen maakt een grappig klokkend geluid. Daar wil je niet met je hand tussen zitten.
Nu, zondagavond, zijn we aangekomen in Fort Meyers aan de westkant van Florida en hebben we gegeten met Mario en Laura, Nederlandse vrienden uit Harrison. Eerdere deze vakantie waren we al dicht bij elkaar in de buurt in Mount Pleasant maar lukte het niet om af te spreken.... Zij kwamen en wij gingen.
Maar nu is het gelukt en hebben we heerlijk gegeten. Kinderen hadden de grootste pret aan de andere kant van de tafel. Morgen gaan we samen naar het Ford en Edison Winter Estate.

Mijn fietsende zus is nu ook dagelijks aan het bloggen, volg haar op: